واکنش لهستان به احضار کاردارش: حق داریم هر کنفرانسی می‌خواهیم برگزار کنیم
نوشته شده توسط : alipour

وزارت خارجه لهستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کاردار این مرز و بوم در تهران به طرف ایرانی گفته است که ورشو معتقد است که جامعه بین‌الملل حق دارد در مورد موضوعات جهانی و منطقه‌ای دعوا کند .

واکنش

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


لهستان به احضار کاردارش: حق داریم هر کنفرانسی میخواهیم برگزار کنیم به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه وزارت امور خارجه کشور ایران در واکنش به تصمیم لهستان برای میزبانی از یک نشست ضدایرانی کاردار این میهن را احضار کرد، وزارت خارجه لهستان روز یک‌شنبه با صادر شدن بیانیه‌ای بر حق خود برای برگزاری چنین نشستی سماجت کرده میباشد .

در این بیانیه با اشاره به دیدار کاردار این کشور با رئیس اداره اول اروپای شرقی وزارت امور خارجه ایران، آمده است: «دیپلمات لهستانی محتوای کنفرانس وزارتی در قضیه خاورمیانه را که در ماه فوریه امسال در ورشو و به چهره مشترک با ایالات متحده برگزار می‌شود، تشریح کرد .»

این بیانیه می‌افزاید: «به عقیده ما، جامعه بین‌الملل این حق را دارااست که موضوعات گوناگون منطقه‌ای و جهانی را به بحث نهاده و لهستان نیز [این حق را دارد] که کنفرانسی را برگزار کند که انگیزه آن ساخت بستری برای اقداماتی برای رواج ثبات و شکوفایی در حوزه‌ خاورمیانه است .»

«مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده روز آدینه اعلام کرد که روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه همین سال نشستی به میزبانی لهستان برگزار می شود که عنوان رسمی آن «آینده خاورمیانه» است، اما بیش از هر چیز بر کشور ایران متمرکز است . به گفته پامپئو، در این نشست که با شرکت کردن وزرای خارجه کشورهای مختلف و همینطور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، تلاش خواهد شد تا اتحادی برعلیه کشور‌ایران صورت گیرد . هنوز اسامی کشورهایی که در این جلوس کرد حضور می‌یابند، اعلام نشده میباشد .

در برخورد به میزبانی لهستان از این نشست، روز جاری (یکشنبه) «ویچخ اونلت» کاردار این سرزمین به وزارت کارها خارجه کشور‌ایران احضار شد . سازه بر اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه، طرف ایرانی در این دیدار «مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی کشور ایران نسبت به اقدام طرف لهستانی در ملازمت و همراهی با آمریکا برای برگزاری این کنفرانس را اعلام داشته و اظهار‌ این یک حرکت خصمانه از سوی آمریکا مقابل جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران است و توقع می‌رود لهستان از ملازمت با آمریکا در برگزاری این کنفرانس پرهیز نماید .»

لهستان که دولتی راستگرا دارد، از جمله نزدیک‌ترین کشورهای اروپایی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکاست و به واشنگتن پیشنهاد داده که یک پایگاه نظامی بلندمرتبه در این کشور تأسیس نماید . رئیس‌جمهور لهستان از این پایگاه با عنوان «دژ ترامپ» خاطره کرده می‌باشد . ورشو هرچند به ظواهر از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده، اما از نادر کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که از قابلیت ملازمت و همراهی با تحریم‌های آمریکا نیز صحبت کرده و از دیگر کشورهای اروپایی منظور با سیاست واشنگتن در قبال کشور ایران هم پا شوند .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

انتهای
پیام/ق





:: بازدید از این مطلب : 659
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: